۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۸۶۳۴۲
رییس جمهور:

وحدت جوامع اسلامی با شعار محقق نمی‌شود| تسلیم شدن در برابر آمریکا خیانت است

رییس جمهور با بیان اینکه هرگز نباید در برابر آمریکا و جهان غرب سر تسلیم فرود آوریم، گفت: تسلیم شدن در برابر نظام سلطه برای آنکه آسوده زندگی کنیم خیانت است.
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور امروز در آیین افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: این اجتماع شکوهمند به نام و یاد پیامبر اسلام(ص) و بیعت مجدد ایشان برای ادامه راه و مسیر ایشان برگزار شده است.

وی افزود: بی‌تردید پیامبر(ص) مسیر نور و روشنایی را برای جهان به ارمغان آورده است، دین اسلام دین احترام تنها به مسلمانان نیست بلکه دین احترام به همه انسان‌ها و ارزش‌های والای انسانی است، امروز افتخار ما مسلمانان این است که خلق نیکوی پیامبر و سیره و کلام ایشان را پیروزی کرده و مسیر حضرت را ادامه دهیم.

رییس جمهور با توجه به شرایط کنونی منطقه ابراز کرد: شرایط امروز منطقه سخت و ناگوار است از فلسطین تا یمن و لیبی و حتی افغانستان و پاکستان و عراق چیزی نیست که مورد انتظار جامعه اسلامی باشد، عزت و سربلندی مسلمانان در منطقه و جهان بر آن است که آزادی که پیامبر(ص) برای مسلمانان به ارمغان آورده را به دست آورند و آن آزادی به رسمیت شناخته شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همه دشمنی استکبار و جهان غرب با جوامع اسلامی را مسأله آزادی دانست و ابراز کرد: منطق پیامبراسلام براساس آزادی امت‌ها بوده اما امروز آمریکا بردگی جوامع اسلامی را خواستار است و مهمترین اختلاف مسلمانان با نظام سلطه نیز همین مسأله است.

وی ادامه داد: این اختلافات یک اختلاف بلند مدت در طول قرن‌ها است، آنان می‌گویند عظمت باید بر مبنای قدرت باشد و حرف نهایی را کسانی می‌زنند که صاحب قدرت باشند در حالی که اسلام چنین عقیده ای ندارد.

رییس جمهور با بیان اینکه حق وتو در سازمان ملل از آن کشورهایی است که دارای سلاح‌های ویران‌گر و کشنده‌تر هستند، گفت: از آثار شومی که بعد از جنگ جهانی در جهان رخ داد تشکیل غده سرطانی رژیم صهیونیستی بود که در منطقه غربی آسیا شکل گرفت با این بهانه که من به دولت‌های منطقه اعتماد ندارم او حتی به حامیان خود نیز اعتماد نداشت از این رو یک دولت صددرصد تابع را در منطقه به نام رژیم جعلی اسرائیل ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حفظ رژیم صهیونیستی را مهمترین هدف نظام سلطه در منطقه دانست و ابراز کرد: آمریکا و انگلیس در سازمان ملل ابتدا برای خود حق وتو درست کردند و سپس رژیم جعلی اسرائیل را در این منطقه به وجود آوردند و مردم فلسطین از کشور تاریخی خود رانده شدند.

وی ادامه داد: در برابر نقشه شوم نظام سلطه ما دو راه بیشتر نداریم و آن ابتدا حفظ هویت دینی و اسلامی خودمان و پیروی از پیامبر اسلام است و دیگر آن که هرگز نباید در برابر آمریکا و جهان غرب سر تسلیم فرود آوریم چرا که تسلیم شدن در برابر نظام سلطه برای آنکه آسوده زندگی کنیم خیانت است. آمریکا می‌خواهد ما دروازه های اسلام را به روی او باز نگاه داریم و برایش فرش قرمز پهن کنیم اما باید در مقابل این زیاده خواهی مقاومت کرده و ایستادگی کنیم.

رییس جمهور اضافه کرد: جوامع اسلامی از تجمع آنهایی که در برابر اسلام با هم متحد شدند و شمشیر خود را به رخ اسلام کشیدند نمی‌ترسند و ما به مقاومت خود خواهیم افزود و تسلیم شدن در برابر حق را تقویت خواهیم کرد. البته در میدان جنگ و مبارزه گاهی پیروزی است، گاهی عدم فتح اما نهایت اگر راستگویی، استواری، ایستادگی را در مقام عمل در پیشگاه خداوند به نمایش بگذاریم، پیروزی نهایی از آن جبهه حق خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی امید بخشی را مهمترین وظیفه در جوامع اسلامی دانست و گفت: ما درباره پیروزی نهایی تردیدی نداریم و پیروزی از آن ما خواهد بود، دشمنان نمی‌توانند نور حق را خاموش کنند و ظلمت را بر جامعه اسلامی حاکم بگسترانند، اسلام، دین حق و پیروزی است.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید به آینده جهان اسلام امیدوار باشند، ابراز کرد: جوامع اسلامی سختی‌ها را پشت سر خواهند گذاشت ما به آینده روشن اسلام امیدوار هستیم. مگر ملت عراق نبودند در برابر آمریکا و داعش ایستادگی کرده و با مقابله به پیروزی رسیدند. مقاومت و ایستادگی مردم یمن و سوریه در نهایت پیروزی است. مردم ایران 40 سال گذشته با همین مقاومت و ایستادگی بود که به پیروزی رسیدند.

رییس جمهور امید داشتن به بیگانگان را اشتباه دانست و بیان کرد: امروز برخی 450 میلیارد دلار هدیه دادند تا آمریکا امنیت آنان را تضمیمن کنند، 110 میلیارد دلار اسلحه خریدند تا امنیت داشته باشند اما در مقابل همان ابرقدرت او را به گاو شیر ده تشبیه کرد و گفت اگر ما دو هفته از شما حمایت نکنیم نابود خواهید شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: لااقل احترام ظاهری را از ارباب خود بخواهید، لااقل توهین‌های مستمر را از ارباب خود نپذیرید. ما حاضرهستیم از منافع مردم عربستان در برابر ترویسم دفاع کنیم همانطور که به کمک مردم عراق، سوریه، افغانستان و یمن کمک کردیم.

وی با بیان اینکه ایران از جانیان و خائنان هیچ هراسی ندارد، گفت: جنایت‌هایی که در منطقه به نام اسلام صورت می‌پذیرد برای ایران دردناک است، عده کثیری به دست مدعیان اسلامی گری کشته می‌شوند. ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم مسلمانی دست به کشتار بزند این مایه شرم برای جامعه اسلامی است که مردم فقیر یمن هر روز زیر بمباران کشته می‌شوند.

رییس جمهور با تاکید براینکه ما با شعار نمی‌توانیم به وحدت برسیم، گفت: وحدت به صورت عملی محقق می‌شود و نخستین گام در این مسیر آن است که تمام مذاهب یکدیگر را به رسمیت بشناسند و از توهین به یکدیگر اجتناب کنند. دعوای ما با دنیا کلمه توحید است چرا که دنیا مخالف موحد شدن ما است و خواستار مشرک شدن مسلمانان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پایان خاطرنشان کرد: جنایات بزرگی از سوی اسرائیل و با حمایت آمریکا علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌شود و امروز این حمایت‌ها آشکار شده به حدی که خواستار انتقال سفارت به قدس می‌شود آنان تصور می‌کنند می‌توانند با این اقدام قدس شریف را از مسلمانان گرفته و صاحب آن شوند در حالی که این خطا است. /813/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات